Собственикът на Snapchat - Snap, обяви във вторник ускорение на растежа на приходите и на броя нови потребители през последното тримесечие, с което поднови надеждите, че може да оцелее на фона на конкуренцията на Instagram на Facebook. Новините изпратиха цената на акциите на Snap с 20% нагоре, предава Ройтерс.
Ентусиазмът на инвеститорите за приложението за изпращане на изчезващи съобщения започна да отслабва след първичното публично предлагане на компанията.
Но фирмата заяви, че клиентите ѝ вече прекарват повече време във версията на приложението за Android, след като софтуерните бъгове бяха оправени. От своя страна, рекламодателите се насочват към рекламната ѝ система, която направи купуването на реклами по-евтино и по-лесно.
Броят на активните дневно потребители на Snapchat е нараснал до 187 млн. през тримесечието, завършило на 31 декември, от 178 млн. през третото тримесечие, като надмина средната прогноза на анализаторите за 184,2 млн. потребители по данни на FactSet.
Дневните активни потребители са нараснали с 18 на сто спрямо година по-рано, преобръщайки тенденцията на забавяне на растежа. Тези данни са внимателно следени от инвеститорите, които се надяват, че растежът на броя нови потребители може да се пренесе в рекламни приходи.
Общите приходи са нараснали със 72% до 285,7 млн. долара, надминавайки очакванията на анализаторите за 253,2 млн. долара, след като компаниите са се рекламирали повече през ключовото коледно тримесечие.
Instagram, която има два пъти повече активни потребители дневно и е подкрепена от огромната банкова сметка на Facebook, заплашва своя конкурент, като често копира негови функции, включително филтрите за камерата и изчезващите публикации.
Увереността, че двете услуги не могат да съществуват заедно в сектора на социалните мрежи, беше разтърсена от ускоряването на растежа на броя нови потребители на Snapchat. Анализатори твърдят, че Snapchat е по-готова да се вгледа в себе си и да се опита да поправи проблемите си, а не да се съревновава непрестанно с Instagram.
Snapchat привлича рекламодатели на един пазар на онлайн реклама, доминиран от Facebook и Google, които заедно контролират половината от него, според eMarketer.
Въпреки че рекламите в Snapchat в началото бяха купувани основно от големи марки, които са добре познати на потребителите, приходите от по-малките компании се увеличиха повече от два пъти спрямо през четвъртото тримесечие спрямо третото, коментира главният стратегически директор Имран Кан.
Цените на рекламите са се свили, след като Snapchat позволи на рекламодателите да използват софтуер за купуване на реклама, но броят на импресиите е скочил с над 575% спрямо година по-рано през четвъртото тримесечие, коментира главният финансов директор Дрю Волеро.
На фона на опасенията, че Snapchat няма да може да продължи да расте значително заради конкуренцията на Instagram, цената на акциите на Snap спадна наполовина от тази на IPO-то ѝ миналата година.
Освен че поправи някои бъгове, компанията прави нов дизайн на Snapchat, за да стане услугата по-лесна за използване. Главният изпълнителен директор Евън Шпигел заяви, че новата версия е пусната за 40 млн. потребители, а през първото тримесечие на годината ще стане достъпна по целия свят.
Абсолютно наясно, че Snapchat е популярна предимно сред младите, Шпигел коментира: “Вярваме, че промяната в дизайна е направила нашето приложение по-просто и по-лесно за използване, особено за по-възрастните потребители”.
Snap отчете нетна загуба от 350 млн. долара, или 28 цента на акция, в сравнение със загуба от 170 млн. долара, или 20 цента на акция, година по-рано. Като се изключат някои елементи, загубата на Snap достига 13 цена на акция. Средната прогноза на анализаторите беше за загуба на 16 цента на акция според Thomson Reuters I/B/E/S.
Приходите от потребител са скочили с 46% спрямо година по-рано до 1,53 долара.
Още технологични новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Украйна и САЩ търсят териториален компромис за мир с Русия
BP продава мажоритарен дял в Castrol на американска инвестиционна фирма
Божидар Балевски: Пазарът в САЩ може да претърпи корекция идните месеци
САЩ отлагат допълнителните мита върху китайските чипове за 2027 г.
Джакпотът на американската лотария Powerball стигна близо 1,7 млрд. долара
Петролът удължава 5-дневната печеливша серия на фона на геополитическото напрежение*
България ще спасява Северна Македония със спешни доставки на мазут
Скандал в Китай: Кибератака заля конкурента на TikTok с порно и насилие
Радо Янков иска да зарадва България с медал от Олимпийските игри
А Левски? Ботев Пловдив подкрепи Лудогорец за БФС
Пацо Тигъра се завръща
ЦСКА с призив в подкрепа на Любо Пенев
Гонзо обяви: Българският футбол има бъдеще
Мачовете по телевизията днес, 24 декември
8 от най-добрите рецепти за баклава
Силата на растенията в грижата за красотата
Как да приготвите най-вкусната памук питка за Коледа?
Венера в Козирог на 24 декември – започва период на равносметки
Рецепти за празничната трапеза на Бъдни вечер
Празничен кекс с фурми и канела
Зеленски разкри подробности от мирния план, съгласуван със САЩ
Кантарджиев: Греяното вино е полезно, особено за облекчаване на леки вирусни инфекции
18 души са ранени в катастрофи през изминалото денонощие
Обстановката в Северозападна България ще се влошава
Георги Иванов: Българският футбол има бъдеще
Мъж внесе 4000 лв., посипани с нафталин, и предизвика пожар в наша банка
Астронавтите от Artemis II изпробваха скафандрите преди полета до Луната
Излиза във „ваканция“: Марсоходът Curiosity ще преустанови работа за месец
Земята е под въздействието на бърз слънчев вятър от коронална дупка
Откриха неизвестен досега вход към най-малката пирамида в Гиза
Китай изстреля нова ракета за многократна употреба (видео)
Факт е първата 3D карта на хромозомната структура в ядрото на клетката